Każdy kupujący ma prawo, bez podania przyczyny, ale pokrywając samodzielnie koszty dostawy, odmówić przyjęcia towaru w ciągu 14 dni od daty dostawy. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa nie ma zastosowania do następujących umów (art. 6.22810 Kodeksu cywilnego Republiki Litewskiej):

* umów o świadczenie usług, w ramach których usługi są w pełni świadczone na rzecz konsumenta, pod warunkiem, że konsument wyraził wyraźną zgodę i został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że ​​po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

* umów, których przedmiotem są towary wyprodukowane według szczególnych instrukcji konsumenta, które nie są prefabrykowane i które są wyprodukowane według osobistego wyboru lub instrukcji konsumenta albo towary, które są wyraźnie dostosowane do zindywidualizowanych potrzeb konsumenta;

* umowy dotyczące towarów szybko psujących się lub towarów o krótkim terminie przydatności;

* umów dotyczących towarów w opakowaniach, które zostały rozpakowane po dostarczeniu i nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;

* umów, których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

* w przypadku umów zawartych po złożeniu przez konsumenta wyraźnego żądania wobec przedsiębiorcy dotyczącego wykonania pilnej naprawy lub konserwacji. Jeżeli w tym przypadku przedsiębiorca świadczy więcej usług dodatkowo, niż konsument wyraźnie żądał, lub sprzedaje więcej towarów niż jest to konieczne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do tych dodatkowych usług lub towarów;

* umowy zawarte na aukcji publicznej;

* w przypadku umów o zakwaterowanie, przewóz rzeczy, najem samochodów, usługi gastronomiczne lub usługi rekreacyjne, jeżeli w umowie oznaczono konkretną datę lub okres świadczenia usług;

* umów o dostarczanie treści cyfrowych, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i poinformowaniem go przez niego o utracie prawa odstąpienia od umowy;

*dla osób prawnych.

----------------------

 

Termin odstąpienia od niektórych z ww. zawartych umów wygasa po upływie 14 (czternastu) dni:

* w przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług – od dnia zawarcia umowy;

* w przypadku zawarcia umowy sprzedaży towarów – od dnia, w którym Ty lub wskazana przez Ciebie osoba trzecia z wyłączeniem przewoźnika obejmie zamówiony towar albo:

1. jeżeli zamówiłeś w ramach jednego zamówienia więcej niż jeden towar, a towary są dostarczane osobno – od dnia, w którym Ty lub wskazana przez Ciebie osoba inna niż przewoźnik wejdzie w posiadanie ostatniego z towarów;

2. jeżeli towary są dostarczane w różnych partiach lub częściach – od dnia, w którym Ty lub wskazana przez Ciebie osoba inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.

 

Jeśli zdecydujesz się na odmowę przyjęcia produktu, musisz przesłać odpowiednio wypełniony formularz odmowy przyjęcia próbki produktu lub przesłać jasne oświadczenie (e-mailem, faksem) przedstawiające Twoją decyzję o odmowie przyjęcia produktu.

 

Kupujący ponosi wszelkie koszty i ryzyko związane ze zwrotem towaru w terminie 14 (czternastu) dni.

 

Nie później niż w ciągu 14 dni od daty powiadomienia o odstąpieniu od umowy i odesłania produktu do nas, zwrócimy Ci całą zapłaconą przez Ciebie kwotę przelewem bankowym na podane przez Ciebie konto, z wyłączeniem kosztów dostawy, które poniosłeś przy zakupie produktu.

 

Zwracany towar w terminie 14 dni musi być w dobrym stanie:

* zwracany towar musi znajdować się w oryginalnym, schludnym opakowaniu, w takim samym, w jakim otrzymałeś go od sprzedawcy;

* przedmiot musi być w stanie nieuszkodzonym przez Kupującego;

* towar nie może utracić swojego wyglądu handlowego (czysty, z nienaruszonymi etykietami, bez zerwanych folii ochronnych i innych dodatków charakterystycznych dla oryginalnego opakowania);

* zwracany produkt musi znajdować się w takim samym stanie, w jakim został dostarczony kupującemu;

* w przypadku zwrotu towaru należy okazać dowód zakupu oraz kartę gwarancyjną (jeśli została wydana);

* w przypadku zwrotu towaru, nie może on być użyty ani razu;

* zwracany przedmiot musi zostać bezpiecznie zapakowany, zaleca się zapakowanie go w to samo opakowanie, w którym otrzymałeś go od sprzedawcy;

* W przypadku zwrotu towaru, kupujący bierze odpowiedzialność za jego sprawne i bezpieczne dostarczenie do sprzedawcy. WAŻNE: Firma kurierska Bus Parcel Service i Poczta Litewska nie dostarczają przesyłek do adresata końcowego, dlatego też zwrot towaru musi zostać dokonany za pośrednictwem firmy kurierskiej lub dostarczony osobiście.

Zwracamy Państwa uwagę na następujące kwestie:

1) Nie zwracamy Państwu dodatkowych kosztów poniesionych z tego powodu, że wyraźnie wybrali Państwo sposób dostawy inny niż najtańszy, standardowy sposób oferowany przez nas;

2) Odpowiadasz za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem działań innych, niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

3) Sprzedawca nie jest zobowiązany do spełnienia żądania konsumenta dotyczącego wymiany lub zwrotu towarów zakupionych w sklepie stacjonarnym, o których mowa w § 17 Regulaminu Handlu Detalicznego.

 

W przypadku pytań dotyczących zwrotów i gwarancji prosimy o kontakt mailowy: [email protected]